Temat szkolenia: Skuteczne techniki sprzedaży
Forma szkolenia: stacjonarne
Obszar szkoleń: sprzedaż, obsługa klienta, negocjacje
Adresaci szkolenia: właściciele firm, kierownicy projektów i wszyscy, którzy sprawują funkcje sprzedażowe i którym zależy na uzyskaniu satysfakcjonujących wyników sprzedaży, dzięki uzyskaniu odpowiedniej wiedzy, i nabyciu określonych umiejętności handlowych
Liczba dni szkolenia: 2 dni
Liczba godzin szkolenia: 16 godzin
Miejsce szkolenia: do uzgodnienia, zgodnie z preferencjami Klienta
Dzień 1
- STRATEGIE NEGOCJACYJNE DOPASOWANE DO ŚRODOWISKA FIRMY
- Cel negocjacji – od tego zaczynamy.
- Ustalenie priorytetów poszczególnych stron negocjacji – nie wszystko jest tak samo dla nas istotne
- Przygotowanie miejsca i czasu negocjacji
- Analiza stron negocjacji na przykładach - case study
- NEGOCJACJE W WARUNKACH PROCESÓW BIZNESOWYCH FIRMY
- Wpływ jakości komunikacji na osiągane wyniki zespołów zakupowych i sprzedażowych
- Metody negocjowania z kluczowymi interesariuszami firmy - czyli jak wdrożyć strategię WIN-WIN.
- ETAPY PROCESU NEGOCJACYJNEGO W ZAKUPACH I SPRZEDAŻY
- Proces negocjacyjny – krok po kroku do osiągnięcia porozumienia.
- Stosowanie technik wpływu społecznego w negocjacjach.
- Kluczowe reguły w negocjacjach – case study
- DEFINIOWANIE NAJLEPSZEJ ALTERNATYWY DLA POROZUMIENIA Z DANYM KONTRAHENTEM.
- Zasady określania BATNY.
- Ustalenie potrzeby negocjowania w zależności od potrzeb firmy – nie zawsze jesteśmy na to gotowi.
- Wykorzystywanie BATNY w poszczególnych etapach procesu negocjacyjnego
- NEGOCJACJE WE WŁASNYM PROJEKCIE – ANALIZA SYTUACJI I WYPRACOWYWANIE WŁAŚCIWYCH SCENARIUSZY POSTĘPOWANIA.
- Analiza sytuacji i definiowanie oczekiwań pracowników jak i klientów firmy
- Definiowanie własnych ograniczeń w projekcie i zapewnienie odpowiedniej komunikacji kryteriów brzegowych.
- Przewidywanie sytuacji partnera negocjacyjnego – czyli jak wykorzystać drzewa decyzyjne do kreowania właściwej pozycji negocjacyjnej.
Dzień 2
- PRZYGOTOWANIE DO SPRZEDAŻY
- Gra handlowa na rynku, psychologia klienta/kupca i sprzedawcy
- Perspektywa i strategia sprzedawcy i kupującego
- Przygotowanie do sprzedaży - opracowanie planu sprzedaży, czyli długofalowej relacji z klientem
- STANDARD WIZYTY HANDLOWEJ - PROWADZENIE SPOTKANIA HANDLOWEGO OD OTWARCIA DO ZAMKNIĘCIA
Cel spotkania, wizyty handlowej
Etapy spotkania od otwarcia do zamknięcia
- NAWIĄZANIE WSPÓŁPRACY Z NOWYM KLIENTEM
- Budowanie relacji, wizerunku handlowca
- Radzenie sobie ze wstępnym oporem Klienta
- PROWADZENIE ROZMOWY ZA POMOCĄ PYTAŃ HANDLOWYCH - BADANIE POTRZEB MOTYWACJI I ZAKUPOWYCH KLIENTA
- Techniki poznawania oczekiwań i możliwości klienta
- Techniki zachęcające do mówienia, pozwalające zdobywać informacje
- Techniki pozwalające minimalizować błędy w komunikacji
- PREZENTACJA HANDLOWA
- Prezentacja oferty językiem korzyści „pod potrzeby klienta” - dobieranie składników oferty w sposób dopasowany do konkretnego Klienta
- Model PCK - dobieranie sposobu prezentacji oferty zgodnie z preferencjami Klienta
- POKONYWANIE ZASTRZEŻEŃ I TARGOWANIE SIĘ
- Techniki radzenia sobie z obiekcjami – sposoby prezentowania ceny
- 4 zasady targowania się - jak zadowolić klienta i osiągnąć własne interesy?
- Metody prezentowania i radzenia sobie z “atakiem cenowym”
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
- nabycie umiejętności budowania trwałych relacji z Klientem,
- zdolność do dokonywania właściwej diagnozy potrzeb, oczekiwań i możliwości Klienta i odpowiedniego pod tym kątem przedstawiania produktu,
- umiejętność stosowania etycznych i skutecznych technik sprzedaży,
- stosowanie przemyślanej komunikacji, z wykorzystaniem starannie dobranych słów i zwrotów,
- nabycie umiejętności radzenia sobie z trudnymi Klientami i odpowiedziami na trudne pytania.
Jesteś zainteresowany tym szkoleniem? Skontaktuj się z nami już teraz!
Wyślij nam wiadomość a nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.
Zapoznaj się ofertą naszych szkoleń i doradztw:
Szkolenia zamknięte
Dedykowane dla danego przedsiębiorstwa lub instytucji, uwzględniające ich indywidualne potrzeby i oczekiwania,
realizowane wyłącznie dla ustalonej uprzednio grupy;
Szkolenia otwarte
Szkolenia z topowych tematów szkoleniowych organizowane dla większej, otwartej grupy;
możliwość zapisu już od jednej osoby.
Szkolenia i doradztwa komercyjne
szkolenia organizowane dla danej firmy
z ich środków własnych
Szkolenia i doradztwa z dotacją
szkolenia organizowane dla danej firmy ze środków unijnych,
najczęściej w konfiguracji: 80% dofinansowania, 20% środków własnych
Lista szkoleń:
Biznes Focus to Instytucja Otoczenia Biznesu, stworzona z myślą o wspieraniu rozwoju przedsiębiorczości.