Temat szkolenia: Skuteczna komunikacja. Efektywny zespół
Forma szkolenia: stacjonarne
Obszar szkoleń: komunikacja, teambuilding
Adresaci szkolenia: właściciele firm, kierownicy projektów i wszyscy pracownicy, którym zależy na sprawnej i efektywnej komunikacji w zespole
Liczba dni szkolenia: 2 dni
Liczba godzin szkolenia: 16 godzin
Miejsce szkolenia: do uzgodnienia, zgodnie z preferencjami Klienta
Dzień 1
- Runda otwarcia
- Przedstawienie programu
- Przedstawienie trenera i uczestników
- Zebranie oczekiwań uczestników dotyczących szkolenia
- Ustalenie reguł współpracy
- Wzajemne poznanie uczestników i prowadzącego, wytworzenie optymalnego klimatu emocjonalnego, ustalenie zasad dyscypliny pracy
- Miękka komunikacja = twarde wyniki
- Dlaczego współpraca i celowa komunikacja w zespole jest ważna?
- 3 funkcje komunikacji
- Atmosfera i relacje – otwartość i szacunek dla innych
- Wyniki – dostęp i przekazywanie informacji oraz praca na danych
- Współpraca – nastawienie na cel i odpowiedzialność
Ćwiczenie komunikacyjne, którego celem jest integracja zespołów.
- Koło komunikacji – jak wpływamy na drugą stronę?
- Spójność i wiarygodność, czyli komunikacja poza słowami
- Język ciała – na co zwracać uwagę, by wiarygodnie i efektywnie się porozumiewać?
- Głos – jak nasz sposób wypowiedzi, wpływa na efekt jaki osiągamy w rozmowie?
- Co to są gry statusowe, walka o pozycję? Status wysoki, niski i dynamiczny – jak go budować i korzystać z niego we współpracy?
Ćwiczenie komunikacyjne
Dzień 2
- Jak mówić, by dobrze się komunikować – różne style mówienia i ich efekty
- Jak przekazywać informacje, znaczenie precyzji wypowiedzi
- Mocny język- technika konkretyzowania
Ćwiczenie komunikacyjne – powiedź to innymi słowami.
- Dialog – poznawanie i łączenie perspektyw
- Pytanie i uważne słuchanie w celu uniknięcia nieporozumień
- Prowadzenie dialogu i nastawienie na rozwiązania – doskonalenie umiejętności zadawania odpowiednich pytań
- Kontraktowanie i umawianie się na współpracę
- Język rozwiązań – technika współpracy i nastawienia na działanie
Praca warsztatowa, której celem jest uruchomienie dialogu pomiędzy zespołami.
- Feedback w zespole
- Udzielanie informacji zwrotnych – niezbędne narzędzie współdziałania
- FUKO – praktyczny algorytm feedbacku
- Jak krytykować, by zachęcać do zmiany zachowania?
- Jak chwalić, by wzmacniać relację i zachęcać do jego kontynuowania działania?
- Asertywność we współpracy – jak rozmawiać w trudnych sytuacjach?
- Przekazywanie trudnych informacji
- Odmawianie – jak optymalnie przekazywać informację, że to, czego sobie życzysz, nie jest możliwe do realizacji
- Podsumowanie i zakończenie
- efektywna współpraca w zespole
- nabycie umiejętności jasnego i klarownego przekazywania informacji
- zdolność do prowadzenia dialogu we współpracy oraz udzielania czytelnych informacji zwrotnych
- nabycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych w zespole
Jesteś zainteresowany tym szkoleniem? Skontaktuj się z nami już teraz!
Wyślij nam wiadomość a nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.
Zapoznaj się ofertą naszych szkoleń i doradztw:
Szkolenia zamknięte
Dedykowane dla danego przedsiębiorstwa lub instytucji, uwzględniające ich indywidualne potrzeby i oczekiwania,
realizowane wyłącznie dla ustalonej uprzednio grupy;
Szkolenia otwarte
Szkolenia z topowych tematów szkoleniowych organizowane dla większej, otwartej grupy;
możliwość zapisu już od jednej osoby.
Szkolenia i doradztwa komercyjne
szkolenia organizowane dla danej firmy
z ich środków własnych
Szkolenia i doradztwa z dotacją
szkolenia organizowane dla danej firmy ze środków unijnych,
najczęściej w konfiguracji: 80% dofinansowania, 20% środków własnych
Lista szkoleń:
Biznes Focus to Instytucja Otoczenia Biznesu, stworzona z myślą o wspieraniu rozwoju przedsiębiorczości.