business-people-discussing-strategy1
biznes focus

DANE SZKOLENIA

Temat szkolenia: Negocjacje handlowe i skuteczne techniki sprzedaży

Forma szkolenia: stacjonarne

Obszar szkoleń: sprzedaż, obsługa klienta, negocjacje

Adresaci szkolenia: pracownicy działów sprzedaży i obsługi klienta, kadra kierownicza i zarządzająca

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Liczba dni szkolenia: 2 dni

Liczba godzin szkolenia: 16 godzin

Miejsce szkolenia: do uzgodnienia, zgodnie z preferencjami Klienta

PROGRAM SZKOLENIA

Dzień 1

  1. STRATEGIE NEGOCJACYJNE DOPASOWANE DO ŚRODOWISKA FIRMY
  • Cel negocjacji – od tego zaczynamy.
  • Ustalenie priorytetów poszczególnych stron negocjacji – nie wszystko jest tak samo dla nas istotne
  • Przygotowanie miejsca i czasu negocjacji
  • Analiza stron negocjacji na przykładach - case study
  1. NEGOCJACJE W WARUNKACH PROCESÓW BIZNESOWYCH FIRMY
  • Wpływ jakości komunikacji na osiągane wyniki zespołów zakupowych i sprzedażowych
  • Metody negocjowania z kluczowymi interesariuszami firmy - czyli jak wdrożyć strategię WIN-WIN
  1. ETAPY PROCESU NEGOCJACYJNEGO W ZAKUPACH I SPRZEDAŻY
  • Proces negocjacyjny – krok po kroku do osiągnięcia porozumienia.
  • Stosowanie technik wpływu społecznego w negocjacjach.
  • Kluczowe reguły w negocjacjach – case study
  1. DEFINIOWANIE NAJLEPSZEJ ALTERNATYWY DLA POROZUMIENIA Z DANYM KONTRAHENTEM.
  • Zasady określania BATNY.
  • Ustalenie potrzeby negocjowania w zależności od potrzeb firmy – nie zawsze jesteśmy na to gotowi.
  • Wykorzystywanie BATNY w poszczególnych etapach procesu negocjacyjnego
  1. NEGOCJACJE WE WŁASNYM PROJEKCIE – ANALIZA SYTUACJI I WYPRACOWYWANIE WŁAŚCIWYCH SCENARIUSZY POSTĘPOWANIA.
  • Analiza sytuacji i definiowanie oczekiwań pracowników jak i klientów firmy
  • Definiowanie własnych ograniczeń w projekcie i zapewnienie odpowiedniej komunikacji kryteriów brzegowych.
  • Przewidywanie sytuacji partnera negocjacyjnego – czyli jak wykorzystać drzewa decyzyjne do kreowania właściwej pozycji negocjacyjnej.

 

Dzień 2

  1. Przygotowanie do sprzedaży
  • Gra handlowa na rynku, psychologia klienta/kupca i sprzedawcy
  • Perspektywa i strategia sprzedawcy i kupującego
  • Przygotowanie do sprzedaży - opracowanie planu sprzedaży, czyli długofalowej relacji z klientem
  1. Standard wizyty handlowej - prowadzenie spotkania handlowego od otwarcia do zamknięcia
  • Cel spotkania, wizyty handlowej
  • Etapy spotkania od otwarcia do zamknięcia
  1. Nawiązywanie współpracy z nowym Klientem
  • Budowanie relacji, wizerunku handlowca
  • Radzenie sobie ze wstępnym oporem Klienta
  1. Prowadzenie rozmowy za pomocą pytań handlowych - badanie potrzeb i motywacji zakupowych Klienta
  • Techniki poznawania oczekiwań i możliwości klienta
  • Techniki zachęcające do mówienia, pozwalające zdobywać informacje
  • Techniki pozwalające minimalizować błędy w komunikacji
  1. Prezentacja handlowa
  • Prezentacja oferty językiem korzyści „pod potrzeby klienta” - dobieranie składników oferty w sposób dopasowany do konkretnego Klienta
  • Model PCK - dobieranie sposobu prezentacji oferty zgodnie z preferencjami Klienta
  1. Pokonywanie zastrzeżeń i targowanie się
  • Techniki radzenia sobie z obiekcjami – sposoby prezentowania ceny
  • 4 zasady targowania się - jak zadowolić klienta i osiągnąć własne interesy?
  • Metody prezentowania i radzenia sobie z “atakiem cenowym”

Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA (efekty i cel)

  • nabycie wiedzy w zakresie skutecznych taktyk i strategii negocjacyjnych,
  • poznanie praktyk sprzedażowych, negocjacyjnych i manipulacyjnych stosowanych w trakcie negocjacji handlowych,
  • identyfikacja i prawidłowa reakcja na praktyki negocjacyjne i próby manipulacji,
  • umiejętność praktycznego zastosowania zasad skutecznej komunikacji z partnerem negocjacyjnym,
  • zdolność do wypracowywania rozwiązań korzystnych dla obu stron,
  • nabycie umiejętności budowania trwałych relacji z klientem,
  • zdolność do dokonywania właściwej diagnozy potrzeb, oczekiwań i możliwości klienta i odpowiedniego pod tym kątem przedstawiania produktu,
  • nabycie umiejętności stosowania etycznych i skutecznych technik sprzedaży,
  • poznanie zasad przemyślanej komunikacji z wykorzystaniem starannie dobranych słów i zwrotów.

Jesteś zainteresowany tym szkoleniem? Skontaktuj się z nami już teraz!
Wyślij nam wiadomość a nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.


Zapoznaj się ofertą naszych szkoleń i doradztw:

Szkolenia dla firm:
Rodzaje szkoleń i doradztw:
Topowe tematy szkoleń i doradztw:

Szkolenia zamknięte

Dedykowane dla danego przedsiębiorstwa lub instytucji, uwzględniające ich indywidualne potrzeby i oczekiwania,
realizowane wyłącznie dla ustalonej uprzednio grupy;

Szkolenia otwarte

Szkolenia z topowych tematów szkoleniowych organizowane dla większej, otwartej grupy;
możliwość zapisu już od jednej osoby.

Szkolenia i doradztwa komercyjne

szkolenia organizowane dla danej firmy
z ich środków własnych

Szkolenia i doradztwa z dotacją

szkolenia organizowane dla danej firmy ze środków unijnych,
najczęściej w konfiguracji: 80% dofinansowania, 20% środków własnych

Biznes-Focus-logo-pion

Biznes Focus to Instytucja Otoczenia Biznesu, stworzona z myślą o wspieraniu rozwoju przedsiębiorczości. 

Copyright © 2019 Biznes Focus Sp. z o.o.