Temat szkolenia: Negocjacje handlowe i skuteczne techniki sprzedaży
Forma szkolenia: stacjonarne
Obszar szkoleń: sprzedaż, obsługa klienta, negocjacje
Adresaci szkolenia: pracownicy działów sprzedaży i obsługi klienta, kadra kierownicza i zarządzająca
Liczba dni szkolenia: 2 dni
Liczba godzin szkolenia: 16 godzin
Miejsce szkolenia: do uzgodnienia, zgodnie z preferencjami Klienta
Dzień 1
- STRATEGIE NEGOCJACYJNE DOPASOWANE DO ŚRODOWISKA FIRMY
- Cel negocjacji – od tego zaczynamy.
- Ustalenie priorytetów poszczególnych stron negocjacji – nie wszystko jest tak samo dla nas istotne
- Przygotowanie miejsca i czasu negocjacji
- Analiza stron negocjacji na przykładach - case study
- NEGOCJACJE W WARUNKACH PROCESÓW BIZNESOWYCH FIRMY
- Wpływ jakości komunikacji na osiągane wyniki zespołów zakupowych i sprzedażowych
- Metody negocjowania z kluczowymi interesariuszami firmy - czyli jak wdrożyć strategię WIN-WIN
- ETAPY PROCESU NEGOCJACYJNEGO W ZAKUPACH I SPRZEDAŻY
- Proces negocjacyjny – krok po kroku do osiągnięcia porozumienia.
- Stosowanie technik wpływu społecznego w negocjacjach.
- Kluczowe reguły w negocjacjach – case study
- DEFINIOWANIE NAJLEPSZEJ ALTERNATYWY DLA POROZUMIENIA Z DANYM KONTRAHENTEM.
- Zasady określania BATNY.
- Ustalenie potrzeby negocjowania w zależności od potrzeb firmy – nie zawsze jesteśmy na to gotowi.
- Wykorzystywanie BATNY w poszczególnych etapach procesu negocjacyjnego
- NEGOCJACJE WE WŁASNYM PROJEKCIE – ANALIZA SYTUACJI I WYPRACOWYWANIE WŁAŚCIWYCH SCENARIUSZY POSTĘPOWANIA.
- Analiza sytuacji i definiowanie oczekiwań pracowników jak i klientów firmy
- Definiowanie własnych ograniczeń w projekcie i zapewnienie odpowiedniej komunikacji kryteriów brzegowych.
- Przewidywanie sytuacji partnera negocjacyjnego – czyli jak wykorzystać drzewa decyzyjne do kreowania właściwej pozycji negocjacyjnej.
Dzień 2
- Przygotowanie do sprzedaży
- Gra handlowa na rynku, psychologia klienta/kupca i sprzedawcy
- Perspektywa i strategia sprzedawcy i kupującego
- Przygotowanie do sprzedaży - opracowanie planu sprzedaży, czyli długofalowej relacji z klientem
- Standard wizyty handlowej - prowadzenie spotkania handlowego od otwarcia do zamknięcia
- Cel spotkania, wizyty handlowej
- Etapy spotkania od otwarcia do zamknięcia
- Nawiązywanie współpracy z nowym Klientem
- Budowanie relacji, wizerunku handlowca
- Radzenie sobie ze wstępnym oporem Klienta
- Prowadzenie rozmowy za pomocą pytań handlowych - badanie potrzeb i motywacji zakupowych Klienta
- Techniki poznawania oczekiwań i możliwości klienta
- Techniki zachęcające do mówienia, pozwalające zdobywać informacje
- Techniki pozwalające minimalizować błędy w komunikacji
- Prezentacja handlowa
- Prezentacja oferty językiem korzyści „pod potrzeby klienta” - dobieranie składników oferty w sposób dopasowany do konkretnego Klienta
- Model PCK - dobieranie sposobu prezentacji oferty zgodnie z preferencjami Klienta
- Pokonywanie zastrzeżeń i targowanie się
- Techniki radzenia sobie z obiekcjami – sposoby prezentowania ceny
- 4 zasady targowania się - jak zadowolić klienta i osiągnąć własne interesy?
- Metody prezentowania i radzenia sobie z “atakiem cenowym”
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
- nabycie wiedzy w zakresie skutecznych taktyk i strategii negocjacyjnych,
- poznanie praktyk sprzedażowych, negocjacyjnych i manipulacyjnych stosowanych w trakcie negocjacji handlowych,
- identyfikacja i prawidłowa reakcja na praktyki negocjacyjne i próby manipulacji,
- umiejętność praktycznego zastosowania zasad skutecznej komunikacji z partnerem negocjacyjnym,
- zdolność do wypracowywania rozwiązań korzystnych dla obu stron,
- nabycie umiejętności budowania trwałych relacji z klientem,
- zdolność do dokonywania właściwej diagnozy potrzeb, oczekiwań i możliwości klienta i odpowiedniego pod tym kątem przedstawiania produktu,
- nabycie umiejętności stosowania etycznych i skutecznych technik sprzedaży,
- poznanie zasad przemyślanej komunikacji z wykorzystaniem starannie dobranych słów i zwrotów.
Jesteś zainteresowany tym szkoleniem? Skontaktuj się z nami już teraz!
Wyślij nam wiadomość a nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.
Zapoznaj się ofertą naszych szkoleń i doradztw:
Szkolenia zamknięte
Dedykowane dla danego przedsiębiorstwa lub instytucji, uwzględniające ich indywidualne potrzeby i oczekiwania,
realizowane wyłącznie dla ustalonej uprzednio grupy;
Szkolenia otwarte
Szkolenia z topowych tematów szkoleniowych organizowane dla większej, otwartej grupy;
możliwość zapisu już od jednej osoby.
Szkolenia i doradztwa komercyjne
szkolenia organizowane dla danej firmy
z ich środków własnych
Szkolenia i doradztwa z dotacją
szkolenia organizowane dla danej firmy ze środków unijnych,
najczęściej w konfiguracji: 80% dofinansowania, 20% środków własnych
Lista szkoleń:
Biznes Focus to Instytucja Otoczenia Biznesu, stworzona z myślą o wspieraniu rozwoju przedsiębiorczości.