Temat szkolenia: Klient na wagę złota
Forma szkolenia: stacjonarne
Obszar szkoleń: sprzedaż, obsługa klienta, negocjacje
Adresaci szkolenia: właściciele firm, kierownicy i wszyscy pracownicy, którzy sprawują funkcje sprzedażowe i którym zależy na uzyskaniu satysfakcjonujących wyników sprzedaży, dzięki nabyciu odpowiedniej wiedzy, i umiejętności handlowych.
Liczba dni szkolenia: 2 dni
Liczba godzin szkolenia: 16 godzin
Miejsce szkolenia: do uzgodnienia, zgodnie z preferencjami Klienta
Dzień 1
- Kim jest Twój Klient i czego od Ciebie oczekuje?
- rynek klienta - implikacje dla usługodawcy
- co odróżnia moją firmę od konkurencji? - priorytety usługodawcy: satysfakcja i lojalność klienta
- priorytety klienta – profesjonalna obsługa czyli jaka?
- Psychologiczne aspekty obsługi klienta
- motywacje i potrzeby klientów kupujących usługę lub towar
- motywacje klientów poszukujących informacji lub zgłaszających reklamację - źródła rozczarowań klienta i ich skutki
- Przygotowanie do rozmowy z Klientem
- informacja najcenniejszym towarem
- jakie informację posiadam, jak zdobyć potrzebne?
- Jak Cię słyszą, tak Cię widzą - jak Cię widzą, tak Cię piszą
- znaczenie pierwszego kontaktu
- komunikacja werbalna i niewerbalna
- świadome stosowanie
- dostrojenie do Klienta – w czym rzecz?
- Recepta na skuteczną komunikację z Klientem
- słyszeć a słuchać
- kto pyta nie błądzi - sztuka zadawania pytań
- siła słów – budowanie relacji poprzez stosowanie odpowiednich zwrotów
- dlaczego nie możemy się porozumieć i jak temu zapobiec?
- bariery komunikacyjne w relacjach z Klientem
- prezentacja własnych intencji i odkrywanie intencji Klienta
- język troski i dbałości o Klienta
- budowanie własnego autorytetu
- język korzyści – droga do optymalnych rozwiązań
Dzień 2
- Efektywna rozmowa z klientem
struktura i przebieg rozmowy
kto prowadzi, kto kontroluje rozmowę
- Jaki jest Twój Klient? Typy Klientów i rodzaje zachowań
- wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy
- typy osobowościowe Klientów: jak je rozpoznawać i jak się komunikować
- trudne sytuacje a typy Klienta : „klient roszczeniowy, arogancki, krzyczący, niezdecydowany…”
- Klient stały i Klient nowy
- Obsługa klienta face to face i obsługa przez telefon
- błędy, zaniedbania…i ich konsekwencje
- dobre praktyki
- Asertywność w kontakcie z Klientami
- reakcja na emocje klienta - przyjmowanie krytyki
- stawianie granic- rola empatii.
- wyrażanie osobistych opinii i przekonań.
- konstruktywna odmowa
- Stres w pracy usługodawcy i techniki wyciszania stresu.
Usługa odbędzie się z wykorzystaniem metod aktywizujących i interaktywnych jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności
- budowanie trwałych więzi z Klientami i efektywne wykonywanie działań zmierzających do stworzenia z nimi długoterminowych relacji,
- umiejętność doboru technik rozmowy (w tym tak, aby Klient wysłuchał argumentacji),
- zdolność do rozpoznawania osobowości Klientów i dobierania odpowiedniego rodzaju komunikacji,
- poznanie wskazówek - jak radzić sobie ze stresem, emocjami Klienta i własnymi w sytuacjach konfliktowych,
- poznanie typów osobowości Klientów oraz sposobów ich rozpoznawania oraz komunikacji z nimi,
- nabycie umiejętności posługiwania się językiem korzyści,
- nabycie umiejętności odpowiadania na obiekcje Klientów.
Jesteś zainteresowany tym szkoleniem? Skontaktuj się z nami już teraz!
Wyślij nam wiadomość a nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.
Zapoznaj się ofertą naszych szkoleń i doradztw:
Szkolenia zamknięte
Dedykowane dla danego przedsiębiorstwa lub instytucji, uwzględniające ich indywidualne potrzeby i oczekiwania,
realizowane wyłącznie dla ustalonej uprzednio grupy;
Szkolenia otwarte
Szkolenia z topowych tematów szkoleniowych organizowane dla większej, otwartej grupy;
możliwość zapisu już od jednej osoby.
Szkolenia i doradztwa komercyjne
szkolenia organizowane dla danej firmy
z ich środków własnych
Szkolenia i doradztwa z dotacją
szkolenia organizowane dla danej firmy ze środków unijnych,
najczęściej w konfiguracji: 80% dofinansowania, 20% środków własnych
Lista szkoleń:
Biznes Focus to Instytucja Otoczenia Biznesu, stworzona z myślą o wspieraniu rozwoju przedsiębiorczości.