business-people-discussing-strategy1
biznes focus

DANE SZKOLENIA

Temat szkolenia: Klient na wagę złota

Forma szkolenia: stacjonarne

Obszar szkoleń: sprzedaż, obsługa klienta, negocjacje

Adresaci szkolenia: właściciele firm, kierownicy i wszyscy pracownicy, którzy sprawują funkcje sprzedażowe i którym zależy na uzyskaniu satysfakcjonujących wyników sprzedaży, dzięki nabyciu odpowiedniej wiedzy, i umiejętności handlowych.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Liczba dni szkolenia: 2 dni

Liczba godzin szkolenia: 16 godzin

Miejsce szkolenia: do uzgodnienia, zgodnie z preferencjami Klienta

PROGRAM SZKOLENIA

Dzień 1

  1. Kim jest Twój Klient i czego od Ciebie oczekuje?
  • rynek klienta - implikacje dla usługodawcy
  • co odróżnia moją firmę od konkurencji? - priorytety usługodawcy: satysfakcja i lojalność klienta
  • priorytety klienta – profesjonalna obsługa czyli jaka?
  1. Psychologiczne aspekty obsługi klienta
  • motywacje i potrzeby klientów kupujących usługę lub towar
  • motywacje klientów poszukujących informacji lub zgłaszających reklamację - źródła rozczarowań klienta i ich skutki
  1. Przygotowanie do rozmowy z Klientem
  • informacja najcenniejszym towarem
  • jakie informację posiadam, jak zdobyć potrzebne?
  1. Jak Cię słyszą, tak Cię widzą - jak Cię widzą, tak Cię piszą
  • znaczenie pierwszego kontaktu
  • komunikacja werbalna i niewerbalna
  • świadome stosowanie
  • dostrojenie do Klienta – w czym rzecz?
  1. Recepta na skuteczną komunikację z Klientem
  • słyszeć a słuchać
  • kto pyta nie błądzi - sztuka zadawania pytań
  • siła słów – budowanie relacji poprzez stosowanie odpowiednich zwrotów
  • dlaczego nie możemy się porozumieć i jak temu zapobiec?
  • bariery komunikacyjne w relacjach z Klientem
  • prezentacja własnych intencji i odkrywanie intencji Klienta
  • język troski i dbałości o Klienta
  • budowanie własnego autorytetu
  • język korzyści – droga do optymalnych rozwiązań

 

Dzień 2

  1. Efektywna rozmowa z klientem

struktura i przebieg rozmowy

kto prowadzi, kto kontroluje rozmowę

  1. Jaki jest Twój Klient? Typy Klientów i rodzaje zachowań
  • wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy
  • typy osobowościowe Klientów: jak je rozpoznawać i jak się komunikować
  • trudne sytuacje a typy Klienta : „klient roszczeniowy, arogancki, krzyczący, niezdecydowany…”
  • Klient stały i Klient nowy
  1. Obsługa klienta face to face i obsługa przez telefon
  • błędy, zaniedbania…i ich konsekwencje
  • dobre praktyki
  1. Asertywność w kontakcie z Klientami
  • reakcja na emocje klienta - przyjmowanie krytyki
  • stawianie granic- rola empatii.
  • wyrażanie osobistych opinii i przekonań.
  • konstruktywna odmowa
  1. Stres w pracy usługodawcy i techniki wyciszania stresu.

 

Usługa odbędzie się z wykorzystaniem metod aktywizujących i interaktywnych jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA (efekty i cel)

  • budowanie trwałych więzi z Klientami i efektywne wykonywanie działań zmierzających do stworzenia z nimi długoterminowych relacji,
  • umiejętność doboru technik rozmowy (w tym tak, aby Klient wysłuchał argumentacji),
  • zdolność do rozpoznawania osobowości Klientów i dobierania odpowiedniego rodzaju komunikacji,
  • poznanie wskazówek - jak radzić sobie ze stresem, emocjami Klienta i własnymi w sytuacjach konfliktowych,
  • poznanie typów osobowości Klientów oraz sposobów ich rozpoznawania oraz komunikacji z nimi,
  • nabycie umiejętności posługiwania się językiem korzyści,
  • nabycie umiejętności odpowiadania na obiekcje Klientów.

Jesteś zainteresowany tym szkoleniem? Skontaktuj się z nami już teraz!
Wyślij nam wiadomość a nasz Specjalista ds. Szkoleń skontaktuje się z Państwem, by ustalić szczegóły.


Zapoznaj się ofertą naszych szkoleń i doradztw:

Szkolenia dla firm:
Rodzaje szkoleń i doradztw:
Topowe tematy szkoleń i doradztw:

Szkolenia zamknięte

Dedykowane dla danego przedsiębiorstwa lub instytucji, uwzględniające ich indywidualne potrzeby i oczekiwania,
realizowane wyłącznie dla ustalonej uprzednio grupy;

Szkolenia otwarte

Szkolenia z topowych tematów szkoleniowych organizowane dla większej, otwartej grupy;
możliwość zapisu już od jednej osoby.

Szkolenia i doradztwa komercyjne

szkolenia organizowane dla danej firmy
z ich środków własnych

Szkolenia i doradztwa z dotacją

szkolenia organizowane dla danej firmy ze środków unijnych,
najczęściej w konfiguracji: 80% dofinansowania, 20% środków własnych

Biznes-Focus-logo-pion

Biznes Focus to Instytucja Otoczenia Biznesu, stworzona z myślą o wspieraniu rozwoju przedsiębiorczości. 

Copyright © 2019 Biznes Focus Sp. z o.o.